BOLTA
Enerji Haberleri

Yeşil çeliğe geçiş elektrikli araçlara ekstra maliyet getirir mi?

T&E, 2040 yılına kadar yüzde 100 yeşil çeliğe geçmenin, karbon fiyatlandırması ve yeşil çelik üretiminin maliyetlerinin düşmesi nedeniyle elektrikli araç başına konvansiyonel çeliğe kıyasla sadece 8 avro daha maliyetli olacağını belirtti. Yapılan analizde, yeşil hidrojen ve elektrik ark ocaklarıyla veya hurdadan üretilen çeliğin, Avrupa’daki otomobil üretiminin CO2 emisyonlarını 2030 yılında 6,9 milyon ton azaltabileceği ortaya kondu. Bu, 3,5 milyon fosil yakıtlı otomobilin yıllık emisyonuna eşdeğer bir miktar olarak değerlendirilirken, T&E, yasa koyucuların içerik gereklilikleri belirlemesi durumunda otomotiv endüstrisinin Avrupa’da düşük karbonlu çelik üretimi için öncü bir pazar haline gelebileceğini de ekledi.

T&E, yeni otomobillerdeki çeliğin en az yüzde 40’ının 2030 yılına kadar yeşil olması gerektiğini, bu oranın 2035’te yüzde 75’e ve 2040’ta yüzde 100’e çıkması gerektiğini belirtti. Ancak, düşük karbonlu çelik üretimi için gereken milyarlarca avroluk yatırımın güvence altına alınması, büyük ölçüde üreticiler için güvenilir bir alım pazarının bulunmasına bağlı olacak.  T&E, politika yapıcıları, otomobil üreticilerinin 2030’dan itibaren yeni otomobillerde giderek artan miktarda yeşil çelik kullanmaları için hedefler belirleyerek Avrupa’da yeşil çelik için öncü bir pazar yaratmaya çağırdı.

T&E’de Otomobil Politikası Yöneticisi Alex Keynes, Avrupa’nın lastik değişiminden daha az bir maliyetle yeşil çelik endüstrisi kurabileceğini ifade ederek, “Ekstra maliyet önemsiz olacak ve zamanla geleneksel çelikten daha ucuz hale gelecek. Ancak öncelikle yasa koyucuların otomotiv endüstrisinde düşük karbonlu çeliğe geçişi başlatması gerekiyor,” dedi. Ricardo’nun üretim duyurularını izlemesine dayanarak hazırlanan rapor, Avrupa’nın 2030 yılına kadar yılda 172 megatona kadar düşük karbonlu çelik üretebileceğini tespit ediyor. Bu, 2022’de 36 megaton tüketen otomotiv sektörünün toplam çelik talebini karşılamak için fazlasıyla yeterli olacak. Keynes, “Özellikle premium markaların nispeten yüksek değeri, otomotiv sektörünün düşük karbonlu çeliğin sağladığı kısa vadeli yeşil primi absorbe edebileceği anlamına geliyor.” diye ekledi.

#
Anasayfa      çelik sanayi      Yeşil çeliğe geçiş elektrikli araçlara ekstra maliyet getirir mi?

Yeşil çeliğe geçiş elektrikli araçlara ekstra maliyet getirir mi?
T&E, 2040 yılına kadar yüzde 100 yeşil çeliğe geçmenin, karbon fiyatlandırması ve yeşil çelik üretiminin maliyetlerinin düşmesi nedeniyle elektrikli araç başına konvansiy…
Okumaya devam etmek için QR kodunu tarayın
2024-07-19
Enable Notifications OK No thanks